blondehair.blogg.se

Berry bun cake pops

Publicerad 2013-09-30 12:43:00 i Allmänt,

I somras när jag satt och jobbade fick man ju in massa brev från kunder. Det var flera kunder som skickade in sina meddelanden på postens sommarkort med detta receptet på. Efter att ha fått en ett antal sådana kort blev jag så sugen på att göra det så jag fotade ett av korten med recept och igår testade jag att göra det. Jag bytte dock ut blåbären till hallon (jag skriver bär i receptet), hade för lite sockerkaka så fick hälla i extra mjöl, rågade glömma kardemumman samt skippade att sätta dem på pinnar. Men jag tyckte iallafall dom var goda och här får ni receptet på ca 12st "bollar" som egentligen ska sitta på pinnar.
 
Ca 12 st Berry bun cake pops
 
250g sockerkaka
50g creme cheese
50g bär
0,5 tsk malen kardemumma (glömde det)
0,5 tsk vaniljsocker
 
150g vit choklad
12 grillpinnar (skippade det)
Strössel
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela