blondehair.blogg.se

Tänk positivt

Publicerad 2013-10-04 16:22:14 i Allmänt,

Under mina två sista år på gymnasiet så hade vi en väldigt bra mentor. Hon lärde oss att alltid när det uppstår ett problem så ska vi hitta lösningen till problemet, inte bara klaga. Hon sa jämt "lös problemet". Hon sa även att man ska ta bort saker som tar energi från sig och sitt liv och fokusera på positiva saker. Försöka se ljuspunkter och peppa varann. 
 
Jag har tidigare varit väldigt negativt och lätt klagat fastän jag haft det bra. Har klagat på de sjukaste i-landsproblemen man kan ha osv. I år har mitt liv varit en riktig berg- och dalbana. Det har gjort att jag verkligen försöker tänka på allt som är bra i mitt liv och uppskatta det jag har. Det är något jag tänker på mycket man kanske inte säger så ofta, vilket jag kanske borde göra? Därför tänkte jag säga tre saker som har gjort mig glad de senaste dagarna (utan inbördes ordning):
 
* Jag har bokat upp lite chattjobb nu, både kul och ger cash.
 
* Nobless har känts fräsch de senaste :)
 
* Imorgon ska jag gå ut med några kompisar. 
 
Tänk positivt och LE... då kommer mina smilegripar fram haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela