blondehair.blogg.se

Podcaster

Publicerad 2013-10-21 21:27:34 i Allmänt,

Något som har blivit väldigt populärt är podcaster. De flesta poddarna har bloggare som grund men de pratar om väldigt skilda saker beroende på vad det är för podd. De flesta släpper poddarna 1 gång i veckan och de allra flesta kan man ladda ner från iTunes eller via Podcast appen via appstore. Poddarna brukar vara mellan 30-50 minuter. Jag lyssnar främst på podcast när jag rider/proemenerar med Nobless. Jag brukar alltid ha musik eller andra saker när jag rider för jag tycker det brukar bli så tyst annars och nu när det finns många bra podcasts ute på marknaden så brukar det bli det jag har i öronen.

Det är 4 podcasts som jag regelbundet lyssnar på och sedan finns det de som jag lyssnar på någon gång ibland. Här tänkte jag rekomendera de 4 jag lyssnar på varje vecka:
 
1. Isabel och Rebeccas podcast. Hollywood frun Isabel Adrian som är gift med Steve i fd. SHM. Rebecca Simonsson är desginer m.m En fasion podd helt enkelt men med mycket kärlekstips m.m. 
 
 
2. Economista. Blondinbella & Pingis har en ekonomi podd. Mycket ekonomi och business snack. Kul och inspirerande.
 
3. Linn och Ebbas podcast. Två hästtjejer i Göteborgsområdet. Snackar dock mer vardagssnack och mycket inspiration och motivation. Man blir mycket motiverad helt enkelt.
 
4. Kissie och Peter08s podcast. Mest för att den är komisk och för att det är mycket åsikter. Intressant helt enkel. Dock ligger detas podd på youtube bilket gör det jobbigare att lyssna på via mobilen då man inte kan "släcka ner den".
 
  
 
Podcast loggan i appstore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela