blondehair.blogg.se

Mina bästa dressyrstarter

Publicerad 2013-10-22 20:54:51 i Allmänt,

Jag har gjort många dressyrstarter tillsammans med Nobless. Jag har två starter som jag fortfarande minns och som är mina absolut favoritstarter.

Storås RK, 2012. Jag tror det var på våren 2012, vi åkte till Storås för att rida en dressyr clearround. Jag red en LB:1 om jag inte minns fel. Framridningspaddocken var katastrof. Det var fruktansvärt ojämnt vilket gjorde att jag i princip bara skrittade hela framridning. Travade och galopperade något varv bara, då var hon fin. I manegen var hon sjukt fin, hon blev spänd en kortsida i galoppen annars gick hon som drottningens drottning. Jag red på lite drygt 69% vilket också är det bästa jag har ridit på med henne. Vi fick även bäst procent för hela dagen av alla ekipage. 
 
Tanums RK 2012. Detta är den senaste riktiga starten jag gjorde på henne, augusti 2012. Red1. Kort däefter blev hon skadad. Red en LB:1. Vi var uppe på Tanum redan på förmiddagen då jag skulle rida lag men då det strulade blev det inte så och jag fick vänta 7-8h från att vi kom dit till att jag fick starta. Många gånger under dagen höll jag på att åka hem då det var väldigt lång väntan. På framridningen var hon fin men på banan då tusan. Hon var pigg och energisk och gick så himla bra. Även detta var en inomhus start och hon har alltid gått som bäst inomhus. Jag har för mig jag red på drygt 67% och vi blev iallafall 3e placerade. 
 
Fortfarande tänker jag ibland när jag rider på känslan jag hade under dessa två ritter, magisk. 
 
Framridningen på Storås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela