blondehair.blogg.se

Liknanade ridpass var dag

Publicerad 2013-10-31 21:13:59 i Allmänt,

Mina ridpass i paddock ser precis likadana ut just nu. I början är hon stel och tittig. Låtsas som hon är rädd och håller på och hoppar runt. Idag var hon kort i steget också. Men efter att jag galopperar henne så släpper det. Idag blev hon som vanligt mycket mer energisk, mjuk och följsamt. Steget blev även mycket bättre i slutet av passet. Det är alltid en skön känsla när man avslutar bra men samtidigt så blir jag så irriterad att hon "dummar" sig först. Men jag vet ju vad det beror på.. hon har ju vart skadad i över ett år och är väldigt omusklad. Vilket gör att hon inte är lika mjuk från start som vanligt. Jag längtar så till man får drömpassen på henne igen. När hon är i sin bästa form så är hon verkligen en dröm att rida från man sitter upp till man kliver av. Jag rider nämligen alltid med väldigt mjuka hjälper så när hon är fullt igång så är ju mina hjälper ännu mer mjuka och fina och man känner sig ännu mer som ett. 
 
Då det är Halloween idag bjuder jag på en bild från Halloweenhoppning 2009, jag vann faktikst den hoppningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela