blondehair.blogg.se

Hiss

Publicerad 2013-03-26 22:29:55 i Allmänt,

Hejsan!
Idag tänkte jag skriva ett inlägg om något jag verkligen hissar och lyfter upp, nämligen högklackat.
 
Jag har alltid tyckt det varit fruktansvärt snyggt med klackskor. Jag hade några par när jag var yngre, men jag gick alldeles för lite i dom för att gå stadigt. Då även min balans inte är den bästa.
I dagsläget är jag ju 183cm, vilket har gjort att jag har tvivlat på att använda klackar. Jag är ju redan betydligt längre än folk utan klackar. Men efter att jag började se på Top Model Sverige där alla långa tjejer gick i highheels tänkte jag att varför ska inte jag kunna göra det? 
Det gjorde att jag jag beställde hem ett par Tommy Hilfiger klackar, ca 9 cm stabil klack. Jag tänkte att jag börjar med något som inte är alltför högt och samtidigt stabilt. Och jag älskar verkligen dom, blivit helt frälst i klackar nu. Tror inte jag haft dom en enda gång utan att få komplimanger. På jobbet får jag seriöst flera komplimanger varje gång jag har dom. Flera har bland annat kommenterat att jag får så sjukt snygga ben i dom. Vilket verkligen stämmer (haha). Då jag redan har långa, ganska fina ben är det verkligen en extra plus att verkligen lyfta fram dessa.. Men det är även ett hett tips till er som är kortare. Man får garanterat längre och smalare ben i klackar.
 
I sommar har jag två par som står på inköpslistan. Ett par Jeffrey Campbell (som jag tjatat  om dessa skor, men vart osäker med min längd) samt ett par kilklackare, antingen Michael Kors eller Tommy Hilfiger.

De första gångerna gick jag totalt värdelöst. Det kanske jag fortfarande gör, jag ser ju inte mig själv direkt haha. Men det känns som jag går stabilt iallafall och jag känner mig fin och prydlig. Om man bara sträcker på sig och fokuserar med blicken på ett ställe långt fram så går det garanterat bättre. Sedan går man alltid knackligt på rullgrus och kullersten, men that´s life.
 
Så sätt på er ett par klackar och sträck på er! =) 
 
 
Här har jag klackar, kolla mina ben, muuums HAHA. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela