blondehair.blogg.se

Framtiden

Publicerad 2013-06-17 23:21:08 i Allmänt,

Lovade ju att skriva ett lite vettigare inlägg här idag så kag tänkte skriva lite om framtiden och mina mål och förhoppningar osv. 
 
När jag hör ordet framtid blir jag rädd men samtidigt motivierad. Jag har ända sedan jag varit liten haft olika mål om framtiden osv. Många mål har suddats ut och många har även uppfyllts. När man tänker på framtiden så sätter alla olika tidsintervall, det kan vara 3 månader eller 30 år liksom.
Två stora mål som jag uppfyllt under det senaste året var att ta körkort och gå ur gyamnasiet med fler än hälften MVG (vilket jag klarade med råge). När jag var liten ville jag även skaffa egen häst och det var en dröm i flera år. Nu har jag varit hästägare i mer än 4år så den drömmen uppfyllde jag. 
 
En dröm och ett mål är för mig olika saker men som ändå går hand i hand  trots allt. Målen är för mig mer realistiska medan drömmrna är mer önskningar. Att få barn är ett sånt exempel som jag tycker är en dröm. Då man inte kan bestämma helt om man ska få barn eller inte. Det händer när det händer helt enkelt och för alla händer det tyvärr inte alls. Medan att typ ha 1 mille på banken är ett mål. För om man ger sig tusan på det så kan man oftast uppfylla det. Men om målen är tillräckligt stora så tycker jag ändå att det blir en dröm. Knepigt att förklara men men. Både mål och drömmar går såklart att uppfylla. 
 
Jag har en plan och drömmar hur jag vill att min framtid ska se ut. Nu till hösten ska jag börja plugga ekonomi (om jag kommer in vill säga). Är egentligen inte alls motiverad att  sätta mig i skolbänken igen. Hade hellre börjat jobba direkt och spara pengar så jag tidigare kan starta eget. Men tänker att en ekonomigrund är välbehövligt var man än hamnar senare i livet. Under min utbildning är tanken att jag ska jobba och tjäna pengar samtidigt. Efter jag är färdigtutbildad hoppas jag på attj jag har ett fastjobb. Att jag sparat tillräckligt så att jag kan köpa mig en första lägenhet när jag är utbildad. Att köpa en bostad är ju nämligen en investering. Jag hoppas att jag träffat min drömprins någonstans i denna veva och att vi något år senare väntar barn. Jag vill nämligen ha minst tre barn (om man nu får önska) och jag vill helst att jag får mitt första barn när jag är runt 25. Jag hoppas att jag startar eget i samband med att jag får barn så att jag kan jobba med mitt eget medan jag är hemma med mitt/mina barn. 
 
Några av mina framtidsmål/önskningar:
* Jag vill gifta mig med min drömprins och skaffa minst 3 barn.
* Jag vill kunna köpa mina framtida bostäder.
* Jag hoppas att jag kommer vara ekonomisktoberoende. 
* Jag vill ha en eller två små söta hundar. 
* Jag vill starta eget. 
* Framförallt så vill jag att jag och min familj och min framtida familj (och mina vänner) ska vara friska och lyckliga
  
Jag tror att det är viktigt att man har några mål och drömmar i livet så att man har något att stärva efter. Sedan måste det inte vara några man skriver flera a4 om eller tänker på varje dag. Men att dom ändå finns i bakhuvudet någon stans. Sedan får man ju inte glömma att bara för att man väljer en väg i livet betyder det verkligen inte att det andra är kört. Dessutom så kanske den vägen öppnar upp för ännu mer drömmar och mål.
 
Nu ska jag gå och lägga mig och fundera lite på framtiden haha. Oj vad duktigt och nördigt det lät. Men att ligga och fundera för sig själv kan vara så skönt ibland och så fruktansvärt ibland. Men nu hoppas jag att ni lägger er och tänker på någon/några drömmar/mål ni har och att ni imogron vaknar upp med energi och lust för framtiden. För det är precis det jag hoppas att jag gör imorgon när jag vaknar.
 
Godnatt, så hörs vi imon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela