blondehair.blogg.se

Sy talang

Publicerad 2013-07-29 12:06:00 i Allmänt, Mode,

I vintras köpte jag en klänning från Rabens Saloner. Om ni inte redan vet det så är deras kläder mycket stora i storleken samt ganska dyra. Klänningen jag fick hem var i storlek small och jag tyckte redan då att den var på tok för lång. Men jag tänkte att antingen vänjer jag mig eller så kan jag be någon sy upp den. Men fram tills nu har den hängt i min garderob, oanvänd. Jag har provat den några gånger men aldrig använt den då jag tyckt den varit för lång. Då jag tagit bort tagsen också har jag inget som "bevinnat" att den är oanvänd ifall jag tänkt sälja den. Så jag beslutade mig för att korta upp den. Då jag tänkte att jag inte hade något att förlora eftersom jag ändå inte använde den. 
Var duktig och mätte när jag klippte och den blev faktiskt rätt jämn. Nålningen var rätt knepig då tyget var längre än själva grunden. Men själva syningen var det största problemet. Då det var dubbla tyg så korvade det sig och gled. Men då det inte var så kvistligt sydde jag på.

Den är inte jättebra där nere om man kollar in detaljerna. Men då detta är en "skrynklig" modell (+ att den är ostruken på bilderna) så syns det inte på långt håll så blev faktiskt jättenöjd. Allt som allt tog faktiskt också bara 45 minuter vilket jag tyckte var bra. Nu kommer jag kunna använda min klänning, äntligen!

Här får ni före och efter bild. Jämför med handtaget då de hänger på samma galge på samma höjd. 
 
Före
 
Efter
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela