blondehair.blogg.se

Spänning

Publicerad 2013-07-09 11:00:00 i Allmänt,

På fredag är det dags att få veta vad det blir av mig. Det är nämligen då man får reda på om man kommit in på någon högskola eller inte. Jag borde komma in på någon högskola i vilket fall men jag är fortfarande nervös och nyfiken. Det blir verkligen ett helt nytt kapitel i mitt liv. Det är så mycket mera ansvar, man måste verkligen ta reda på allt själv osv. Bara att söka studiebidrag, en sån sak, det har jag ingen aning om hur man gör men det ska jag ta reda på och fixa såfort jag fått mitt besked. Det kommer även kännas skumt att plugga tillsammans med vuxna. Jag tror att de allra flesta kommer vara över 20år och säkert endel runt 25år. Hoppas de inte tycker jag är en liten plutt som bara är 19år ;)
 
Jag har bara sökt skolor i Göteborgstrakten då jag vill unvika studielån och bo hemma under tiden. Men flera av mina kompisar har sökt utanför staden. Tänkt vad tråkigt om de kommer in på någon annan ort och lämnar Göteborg, det får verkligen inte hända (hör du det Linn! ;) ).
 
Jag har sökt olika ekonomilinjer och fastän det känns segt att gå tillbaka till skolbänken så ska det bli kul att lära sig massa nytt om ekonomi. Jag tycker det är ett väldigt intressant ämne som är otroligt brett. Det ska även bli skönt att slippa all kemi och fysik osv. som jag läste eftersom jag gick natur på gymnasiet. Folk säger ju även att de som gått natur och läst den matten (har läst upp till matte d) kommer tycka ekonomimatte är busenkel. Jag som även har relativt lätt för matte tycker det ska bli skönt med lite rolig matte och inte massa onödigt matte som tidigare.

Det återstår helt enkelt till fredag. Då kommer facebook garanterat var bombat med statusar på folk som kommit in på olika stället.
 
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-07-09 19:33:38

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela