blondehair.blogg.se

Österrike

Publicerad 2013-07-25 15:11:00 i Allmänt,

Österrike är ett land jag har varit i två gånger, båda på somrarna. Det var år 2005 och 2007. Båda åren åkte vi ner med pappas släkt. Vi bilade ner och hade superkul. Jag och min bror (som är ett år yngre, 95a) har ju två tvillingkusiner som är 95or. Det är/var helt perfekt. Så mycket som vi lekte och busade under dessa semestrar. 
Varför vi valde Österrike beror på att min ena faster är gift med en österrikare. De bor i USA vanligtvis och när de ändå kommer till Europa vill de såklart träffa hans släkt också. Österrikarna har flera gånger kommit upp till Sverige också. Vi gjorde iallafall mycket roligt under de semestrarna och flera "jobbigare saker". Första året vi var där (2005) var jag 11år och mina kusiner 10år (min bror var 9, skulle fylla 10 den hösten). Vi vandrade upp för en "liten kulle" som österrikarna kallade det. Det var en promenad på 3h enkelväg uppåt. Vi hade blivit lovade av våra föräldrar (som aldrig hade vart där innan) att det fanns en pressbyrå där på toppen, såklart fanns det ingen pressbyrå utan kor och en tant med flädersaft haha. Vi snackar fortfarande om den promenaden ibland. Andra (mer roliga saker) vi gjorde var att forspadla, begsklättra och rida. Vi var där runt 2 veckor båda gångerna har jag för mig och vi hyrde större hus till våran släkt båda gångerna. 

När jag tittar tillbaka på bilder var det så sjuuukt fint och jag önskar jag får komma tillbaka dit. Min äldre kusin (som var med andra resan) ska däremot plugga konst där i 3år från i höst (tror jag om hon valde där före Norge) så det finns ju en chans att vi kanske åker ner typ sista året eller något. Det hade varit roligt.
 
Tyvärr kommer jag inte åt våra egna bilder (förutom den på mig som låg på min blogg/facebook) då de är på ngn server som jag inte har en aning om hur jag kommer åt. Men bilderna på mig/mamma är från 2005, de andra från 2007. Kolla bara bakgrunderna, de ser ut som fake, men det är det inte, det kan jag lova!
 
Jag 2005.
 
Jag och mamma, 2005. 
 
Min faster Anna och min andra fasters man Leo 2007. 
 
Utsikt.
 
Farfar och farmor 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela