blondehair.blogg.se

Min balklänning, nian vs trean

Publicerad 2013-07-31 15:08:00 i Allmänt, Mode, Outfits,

I nian hade jag på min en knälång Odd Molly klänning med paljetter och lite pärlor.Den var vinröd och rosa och  Till det hade jag en vit koftaktig grej i spets, en vit Chanel liknande väska, silver smycken och vita klackar. Vi hade vår bal på Odd Fellow inne i Vasastan. 
 
 
 
På min studentbal hade jag en lång ljusrosa klänning med öppen rygg med massa silverdetaljer, som ni sett på bilder för ett litet tag sen. Till det hade jag silversmycken från SNÖ och Åhlens, clutchbag från Ralph Lauren och ballerina skor från Michael Kors. Jag hade även en vit kavajkofta till från Zara, den använde jag dock bara sent på kvällen när det var kallt. Vi hade vår bal på Marstrand.
 
 
 
Man ser likheterna på båda outfitsen. Båda har stora ljusrosa delar och silvriga smycken. Jag valde låga skor på studentbalen, dels för jag var en decimeter längre än i nian (nu 183cm) och främsta anledningen för att vi var på Marstrand, som bara består av kullersten. Sen skulle min klänning bli för kort med klackar också.  Jag gillar båda  klänningarna mycket och har faktiskt kvar min Odd Molly klänning från nian då jag tycker den är fin vid vissa tillfällen. Min mamma anväder dock den mest då hon älskar den haha. Min balklänning från trean älskar jag och nästa bröllop jag ska på (som man ska klä sig fint på) ska jag ha denna tänkte jag.
Jag tycker man ser att min stil och outfit har mognat på de tre åren och man ser det ännu tydligare på vardags outfiter, men det får ni någon annan gång.
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2015-01-08 13:53:28

Hej! Vad fin balklänningar var. Ska på bal nu till våren och letar efter precis en sådan modell din klänning ser ut att vara. Hur ser ryggen ut? Och vart köpte du den? Svara gärna till min mail och du har lust, tack!! :D

Postat av: Josefin

Publicerad 2016-02-04 23:00:01

Hej, va fin klänning, skulle gärna vilja ha en liknande klänning till min bar i vår 2016. Vart köpte du den?

Svar: Hej, tack :) jag köpte den i en butik på järntorget i göteborg, som hette wedding square.
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela