blondehair.blogg.se

5 bekännelser

Publicerad 2013-07-03 22:13:28 i Allmänt,

Hej!
Annie bad mig att skriva ett roligt inlägg på bloggen som har stått tom idag. Eftersom jag har sån dålig fantasi för tillfälligt så tänkte jag ge er 5 bekännelser som är lite längre än de jag brukar skriva typ "jag har vart laktosintolerant sen 5an". Det är ju mer fakta..
 
1. I flera år har vi haft en diskussion hemma om tvål. Det låter jätteskumt men för några år sedan hällde någon (ej jag)  i vatten i tvålen som nästan var slut. Detta hände några gånger och ingen erkände sitt handlande. Min mamma och min bror (som antagligen låg bakom några av fallen) blir vansinniga när någon gjort detta och anklagar varandra. Jag har inget emot det eftersom man får ut tvål som annars skulle vara slut (om det inte finns någon ny). Så under de senaste året har jag fyllt på vatten i tvålen precis innan den är slut. Och varje gång hör man då mamma och min bror anklaga varandra. Det är ganska kul eftersom att de varje gång tror att det är den andra men i själva verket är det jag haha. 
 
2. Under mina snart 4,5 år som hästägare har jag tänkt att skola om och byta gren med min ponny många gånger. Jag gjorde det dramatiska (haha) bytet från hoppning till dressyr för snart två år sedan. Dock hopptränar jag (när hon är fullt igång) regelbundet och även clearroudner ibland. Men jag har haft planer på att dels starta henne i gymkhana då stallägarens dotter rider Scandinavium och VM osv i gymkhana och många i stallet är aktiva inom gymkhanan. Men då Nobless i början kunde sparka andra hästar (har dock inte hänt på väldigt länge) så har jag varit rädd att det ska komma tillbaka och i gymkhanan så står man ju ibland väldigt tajt med hästarna och det ibland kommer hästar väldigt impulsivt tror jag inte hon skulle klara det. Jag ska dock träna det lite hemma när hon är fullt igång igen för det är sjukt kul. Galopp har jag även funderat på (väääldigt snabbt). Har velat vara med på en testgalopp men det sa mamma var farligt.. Jag har även velat köra in henne och tävla körning men även det förslaget röstade min mamma ner. Men då det ibland kan flyga ett bakben när hon är pigg så kan det vara riskabelt att sitta bakom så det hade mamma troligtvos rätt med. Jag har även velat testa fälttävlan men fasta hinder känns lite risky. Jag var med på en terränghoppning engång men flög av i första naturhindret haha.. Får nöja mig med stockarna i skogen. Så det har slutat med att jag valt dressyr (vilket är fett kul) och då är mamma nöjd eftersom det är den "säkraste grenen" haha. 
 
3. Jag älskar att peppa och hjälpa kompisar särskilt när det gäller killar/utseendekomplex etc. Eftersom jag är ganska smart (haha) och tänker rätt mycket (fast man inte kan tro det) så har jag oftast bra och peppande kommentarer att komma med. Att veta att man får människor att må bättre för att man säger sanna och riktiga saker  är härligt. Dessutom så hjälper det även mig själv endel. Alla människor har komplex för saker och ting och det gäller såklart mig själv också. Men när jag boostar andra med bra och positiva saker så börjar jag även tänka på det själv i eget perspektiv. Det har gjort att jag själv mått mycket bättre med mitt utseende den senaste tiden,  visst finns det alltid saker man ka klaga på men vissa saker kan man inte påverka och vissa saker får man fundera om man skulle bli lyckligare om dessa förändringarna skedde. 
 
4. Under de senaste åren har jag blivit mer och mer fjantig när det gäller endel saker. Mat och bakterier är två sådana saker. När jag var sju år så slutade jag att äta smör och några år senare smält ost (jag har aldrig ätit vanlig ost vad jag minns). Mina klasskomisar har tyckt detta varit extremt roligt att "reta" mig för eftersom jag blir så äcklad av det. Mina kompisar sa smör några gånger och jag började att gråta för jag blev så äcklad. Normalt? nej verkligen inte och då gick jag andra året på gymnasiet.. När jag var liten och min bror sa ordet flera gånger så spydde jag, utan att se det osv. Jag klarar inte av att se på när folk äter mackor med det på och jag har jättejätte svårt för mat som är stekt i det. När jag var hos läkaren för ett tag sen sa hon att det märktes på min kropp att jag uteslöt dessa produkter ocha att jag borde gå till en dietist. Jag tror egentligen en pykolog hade varit bättre i det fallet eftersom min forbi funnits i så många år men det känns rätt fjanitgt att gå o få hjälp för en sån sak för jag tror aldrig att jag kommer kunna äta en macka med det på någongång för jag är för äcklad. Eftersom jag inte äter ost är det också lite jobbigt, jag beställer ju pizza, sallader osv utan och det är krångligt och särkilt jobbig när man är bortbjuden. Jag råkade få en sallad med det i höstas, råkade få i mig en flaga och höll på att spy på bordet. Fick sjuka kvällningar och var tvungen att hälla i mig vatten. Jag tror att det är för att jag har innbillat mig under så många år att det är äckligt och då spelar det ingen roll. Jag har ex. aldrig smakat på mozarella, feta eller parmesan (bara det i salladen när jag höll på o spy) etc. och det är bara för att det heter ost..
Bakterier är också något jag håller på och fjantar med och ända undantaget här är stallet och det är nog för att där  är allt skitigt med bakterier. Man kan aldrigt få ett ställe med djur kliniskt rent, omöjligt. Jag tror att det beror på att jag läst så mycket kemi och förstår hur mycket det finns av allt och var så då tänker jag på alla små varelser som finns överallt. Det gör att jag kan tvätta händerna massa gånger innan jag är klar. Det har dock blivit bättre, när vi hade kemilabbar under hösten kunde jag knappt röra allt för alla bakterier osv.
 
5. Något jag alltid önskat att jag kunnat är att sjunga. Jag tycker det är superkul att sjunga, problemet är att jag är helt frutansvärt tondöv. Jag har alltid varit med i sklpjäser osv. och medverkat då jag tycker det är så kul och när man var liten trodde man ju det lät bra (det låter bra i mitt huvud haha). Då hade jag roller som man sjung i men sedan högstadiet har jag insett att jag sjunger fruktansvärt dåligt. Det är helt sinnessjukt. Hade jag inte gjort det hade jag troligtvis hållt på att sjunga och säkert spelat teater och dansat och hela köret. Jag älskade att uppträda  när jag var liten men har inte gjort det på väldigt många år, för att skona publiken. Så om du sitter där med en superröst. Ta vara på den! 
 
Det tog lång tid att komma på alla dessa så hoppas ni läser allt och långsamt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela