blondehair.blogg.se

Som på julafton

Publicerad 2013-12-31 09:27:00 i Allmänt, Mode,

Igår och i lördags klickade jag hem några nya saker så jag väntar just nu spänt på att de ska komma. Jag fyndade båda på rean samt fick yttligare rabatter så tillsammans sparade jag 1240kr. Rena fynden med andra ord ;).
Som ni vet så shoppar jag regelbundet på nätet och tycker det är så smidigt och bra. I många fall är de billigare än butik men främsta anledningen till att jag beställer på nätet brukar vara att de plaggen inte finns i butik. Då får man oftast lite mer unikare plagg som inte alla har. Främst beställer jag plagg från Sverige, oftast nelly.com men även helt andra sidor. Dessa två köpen var mina prämierbeställningar från Miinto faktiskt. Jag gjorde nämligen en beställning via Miinto i våras men då var klänningen slut när den skulle skickas så jag blev då sur och bojkottade dem haha. Så jag hoppas att det fungerar bra, det är ju bara en portal som förmedlar. Jag beställer kläder/skor/accessoarer minst en gång i månaden på nätet men oftast fler. Jag har även beställt från utlandet så som Tyskland, England och USA (från USA får man dock passa sig för tull). Så jag rekommenderar att beställa via nätet.
 
Tips
Det jag dock tycker man ska vara observant på är så att varorna är äkta. Det mest tydliga man ser är när det står på konstig svenska och nedsatt jättemycket i SEK, då fattar man lätt att det är fejk. Tips är att beställa från märkens ordinariesida. Jag brukar även alltid kolla fraktpriser och beräknad leveranstid. Om det är någon mindre sida som jag aldrig beställt från tidigare så brukar jag alltid googla så man ser lite omdömen på hemsidan.  Storlekar är det oftast något man velar med. Jag är ju väldigt lång men samtidigt smal så kan ha lite svårt med storlekarna. Oftast beställer jag ju märken som jag har koll på vars storlekar är. Annars brukar det stå hur lång modellen är och vilken storlek dem har, vilket jag tycker brukar underlätta mycket. Vissa sidor har speciell måttanpassning för varje plagg vilket är bra då man kan mäta med sina egna plagg. Ibland brukar jag även googla på märket och "storlekar" eller liknande. Då får man ofta referenter från andra människor vilket kan hjälpa.  
 
Glöm inte,
"Shop until you drop"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela