blondehair.blogg.se

JULLOV

Publicerad 2013-12-21 15:32:30 i Allmänt,

Äntligen, äntligen har jag tagit jullov. Kom precis hem efter att ha skrivit sista tenta för terminen vilket gick ganska bra faktiskt, så håller tummarna. Det som var mindre bra var tågpriserna, jag pluggar ju i trollhättan och har alltid sånt regionen runt kort men det gick ut igår så jag väntar med att köpa nytt till efter jul då ett bara varar en månad och kostar ca 1200kr. Men iallafall, imorse åkte jag västågen där det kostade 85kr, sure inga problem. Sega pengar men visst. På hemresan kom sjtåget tio minuter före och jag tänkte att det bör ju vara liknande pris för samma resa, nepp 185kr för den resan, så 270kr (plus sms biljett på min buss) för att åka en kortis, irriterande. Men jag sket i det och bara log åt konduktören, jag kunde ju inte direkt pruta och nu har jag ju lov så varför gnälla!
 
Idag ska jag verkligen bara slappa. Ligger i sängen nu med hunden och ska se på julkalendern och läsa bloggar. Min medryttare tar Nobless idag igen, skönt. Var dock ute en stund på kvällen igår och julpyntade hennes box, mysigt. Nu ska jag börja med att göra absolut ingenting som kräver energi!
 
Nobless och jag barbacka  galopp i snön 2010 tror jag. Nu får det gärna komma snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela