blondehair.blogg.se

Heels

Publicerad 2013-12-18 09:38:00 i Allmänt, Mode,

Trots att jag är 183cm lång så finns få saker som jag älskar att bära så mycket som klackskor. Jag vet många som är en bra bit kortare än mig (170cm +) och knappt bär klackar för att de tycker de blir för långa... trams. Vi långa (och alla korta också) ska sträcka på sig och visa att man är stolt, oavsett längd, kroppsform m.m. Varför ska man strunta i att bära klackar bara för att man blir lång? Come on girls, våra ben blir to kill for och dessutom, hur kvinnligt är inte klackar på en skala?
Mina kommande "klackköp" kommer bestå av ett par mocka Jeffrey Campbells, ett par kilklackar från Tommy Hilfiger och ett par svarta (alternativt bruna pumps). Med tanke på att jag blir väldigt lång (dålig balans) brukar jag välja bredare klackar för att få lite mer balans. Dessutom brukar de vara skönare. Sedan väljer jag oftast inte 15cm klackar, men jag har ju redan ett par Jeffrey och ska köpa ett till, så går inte alltid efter det.
Ett par Christian Louboutin klackar vore ju drömmen att äga. Dock hör jag hört att de inte ska vara särskilt sköna och just nu ligger dom inte inom min budget..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela