blondehair.blogg.se

Grekland

Publicerad 2013-12-19 09:18:00 i Allmänt,

Den här bilden tog vi när vi var på Rhodos 2006.
 
Jag har varit i Grekland tre gånger (två gånger på Kreta och en gång på Rhodos). Jag tycker verkligen Grekland är ett opimalt land att resa till om du vill vara borta ca en vecka och hålla dig inom europa. För det första är det varmt och fint. Vissa stränder är fantastiska och naturen är helt makalös. Sedan älskar jag grekisk mat, äkta grekisk tzatziki går inte av för hackor om man säger så. Dessutom gillar jag grekerna mycket mer än spanjorerna etc. (jag har vart i Spanien tre gånger också så har sett flera olika vinklar på det landet). Tycker grekerna är mycket mer lugnare och inte lika på vilket är väldigt skönt, jag vill kunna bestämma själv vart jag ska äta eller vad jag ska titta på utan att någon tjatar på mig! Dock skulle jag inte vilja åka till grekiska fastlandet utan tror man mer får "semesterfeelingen" ute på någon av öarna.    
 
Grekland är därför ett land som både jag och hela min familj älskar. Så resetips inom europa - en GREKISK Ö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela