blondehair.blogg.se

Roger Yvest Bost

Publicerad 2013-08-24 21:41:06 i Allmänt,

Roger Yvest Bost, vad ska man säga. En fransman som tävlar de absolut högsta klasserna i banhoppning men har en så fruktansvärt dålig sits så att det inte är sant. Idag slog han även till igen och vann EM i hoppning. När man ser han rider så tror man att det är ett skämt. Jag förstår inte hur han lyckas sitta kvar och varför hans hästar hoppar så bra som de gör. Faktum är att han brukar faktiskt alltid ligga långt uppe i resultatlistorna. Han är väldigt snabb och när han går till omhoppning vinner han nästan alltid, för han rider verkligen på. 
Något jag däremot kan ge han en eloge för är att han måste ha ett mycket bra samband med sina hästar. Jag har sett han rida flera olika hästar live och han rider lika ryckigt och sitter lika katastrofalt på varje häst. Men ändå hoppar alla hans hästar 160cm hinder utan några som helst problem. Det är även coolt att han lyckas vinna EM nu, för han får antagligen sjukt mycket negativ kritik angående hans ridning och med det bevisar han att man inte alltid måste rida snyggt och enligt grundläran för att vinna. Dock tycker jag inte hans ridning är okej någonstans, men det funkar för honom.
 
Här är en omhoppningsfilm på Bost jag tycker ni ska kolla in: http://www.youtube.com/watch?v=sLXqk608DpA
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela