blondehair.blogg.se

Godmorgon

Publicerad 2013-08-28 10:50:01 i Allmänt,

Hejsan! 
Ligger nu i sängen och kollar bloggar och andra hemsidor. Borde egentligen röra på hunden och hästen snart men har fått ont i magen så väntar med det en stund till det släpper. Borde även masa mig in till stan innan veckan är slut och köpa busskort, kalender och pennor osv. Hur surt är det inte att lägga 1300kr varje månad för att pendla? Jag dör så sega pengar. Plus att man kommer behöva betala för skolböckerna osv. Det som ändå är chill är att jag bor hemma samt har jobb. Det gör att jag kommer slippa lån och ändå kan unna mig saker. Så det finns ju betydligt mycket mer studenter som har det sämre ekonomiskt om man ska säga så. Sen är det säkert jättekul att flytta till en annan stad/land för att plugga. Men jag vill inte börja mitt liv med flera hundra tusen i lån för att man flyttat hemifrån, det kommer man göra ändå. Samtidigt som jag vill ha en utbildning så jag kan tjäna mycket pengar i framtiden. Det gäller ju att vara smart ;)

En rolig sak förövrigt är att vi planerar att bygga en walkincloset till mig och min bror (vi måste dela) inom den närmsta framtiden. Största anledningen är att min bror har jättedåliga klädutrymmen i sitt rum sen så börjar mina garderober bli knökade så även jag behöver mer plats. Mina föräldrar har ju en walkincloset men den är så sjukt stökig så den är inte så fin. Vår kommer vara jättefin.. hoppas jag iallafall. Min bror har sin garderob mestadels på golvet (han är för lat för att vika in sina kläder) medan mina kläder hänger efter färg och märke. Det kommer jag se till så hans kläder gör också om vi ska ha våra kläder tillsammans. Jag lovar er att visa bilder när det är klart. Mina föräldrar har sagt att det ska vara klart innan min bror fyller 18år, vilket han gör 25 september så det borde inte dröja så himla länge till tycker jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela