blondehair.blogg.se

Veterinären igår

Publicerad 2013-04-20 16:57:22 i Allmänt, Hästar,

Hejsan svejsan!

Jag vet inte om gårdagens besök gick så bra igår. Min ponny har ju lite ont i sin hov fortfarande efter operationen (i september!) men ska sätta igång henne långsamt om en vecka. Hade min vanliga veterinär Lisa (hon har vart ledig massor så inte haft henne sen i höstas) igår och hon vill alltid lösa problemet bra :)  Så det var kul att ha henne igen (i försig gillar jag alla deras veterinärer, men har ju haft Lisa mest). Men hon sa att om hon inte blir bra nu (får ondar vill säga) så måste vi åka ner till helsingborg och göra en ordentlig rötgen. Hoppas vi slipper det, min mamma blev ju inte allt för glad så att säga ;). Men deras röntgen var fin på henne o hovslagaren Björn (som skor i scandi nu) var mkt nöjd med hur hoven såg ut. 

Här får ni en rätt ball bild (om man nu får säga det) på Nobless hov som den såg ut i höstas. Det ni!
 
Då var det ett hål i hoven endå upp till geggan över gjärnet (till kronranden). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela