blondehair.blogg.se

HP

Publicerad 2013-04-12 20:13:46 i Allmänt, Hästar,

I onsdags och igår red jag ju en gymkhanaponny i stallet. Ska även rida han imon med. HP som han kallas är en prickig d-ponny. Astrid som äger han tävlar gymkhana upp till SM nivå på honom. 

Tänkte skriva lite hur han har känts att rida. Han är väldigt kort i steget, men när man får fram honom bra så är även steget bra. Det gäller att driva, för att få fram honom. Jag rider med mycket säte och lite hand. Detta var något som passade han, att vara mjuk i handen. Dock vill jag ha snabbare reaktion för skänkeln. Igår jobbade jag med endel galoppfattningar från skitt för att få honom kvickare. Jag red även med mitt dressyrspö (som är ganska långt) och petade väldigt lätt på honom om han inte tog skänkeln vid första trycket. Detta resulterade att när jag sedan travade under lättridning fick han ett riktigt bra påskjut. HP är väldigt mjuk förövrigt och han var/är en supertrevlig ponny =)
 
Här kommer några bilder från i onsdags, första gången när jag satt på honom. Ser väldigt lång ut (är ju dock 183cm) och mina händer är ju inte de vackraste men men. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela