blondehair.blogg.se

Hårtips

Publicerad 2012-10-06 10:25:00 i Allmänt,

Jag vill, som dom allra flesta tjejer, ha långt fint hår. Jag ska inte neka, jag har rätt så långt hår, men försöker spara det ännu mer. Vill inte klippa mig innan studenten haha. Tänkte dela med mig av mina hårtips, som funkar på mig, så inte håret blir allt för slitet. Jag har faktiskt inte klippt mig på över ett halvår, och det tycker jag inte det ser ut som.
Det jag dock ska fixa till mitt hår är att skaffa mig en olja så det inte blir så "tråkigt" när det varit utsläppt en dag. + att jag vill ha lite mer glans, och gärna lite tjockare haha.
 
* Tvätta håret med balsam OCH inpackning några gånger i veckan. Tvättar alltid mitt hår med schampo och balsam och varannan/var trejde dag med inpackning också. Ibland lite mer sällan beroende hur håret känns.
 
* Låt håret få minst 1 "vilodag" i veckan där du inte tvättar det.
 
* Sov med fläta. Jag sover ALLTID med flätor nu för tiden. Antingen en inbakad som min mamma gör eller två flätor som jag själv gör. Duschar jag på kvällen försöker jag fläta håret med en gång. Innan det börjar torka och bli risigt.
 
* Använd inte hårspray. Använder iprincip aldrig hårspray, sjukt slitsamt.
 
* Locka eller platta inte håret mycket. Jag låter bli att använda lock- och platttänger så mycket som möjligt och använder det bara om jag typ ska ut/bort ibland. Typ en gång i månaden, sedan får mitt hår vara naturellt.
 
* Låt det inte få tovor. Borsta det varje dag, men försiktigt.
 
* Färga inte håret, sjukt slitsamt.  
 
Man ska helt enkelt låta håret vara rätt naturellt och tillföra lite extra produkter. Tycker jag.
 
Haha sjukt ful smygbild på migsom min pappa tog på mig på midsommar på landet iår. Men man ser min hårlängd rätt bra, fast det har växt en bit till nu ;) 

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2012-10-06 17:04:17

Hej Malin!
Ett litet tips på om du ska köpa olja till håret... Köp:
Ke'rastase, elixir kultime, ole'o complexe!!!
Den är så jäkla bra. Den innehåller 4vårdande oljor och är värmeskyddande, bra när man fönar men om man ska platta eller locka så ska man ändå ha i något ännumer skyddande värmeskydd. Man kan ta i den för schamponering eller efter. Skyddar, vårdar och gör håret lättarbetat.
Men till det negativa: ....
Det är DYYYYRT!!! :-( men iof dryg.
Även mycket viktigt med ett schampo som är anpassat till sin hårtyp :-)
Förresten, såg att lilla ponny-hästen varit dålig! Trist! Hoppas dock att hon kryar på sig illa kvickt!
Kraaam från Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela