blondehair.blogg.se

Bulldagen

Publicerad 2012-10-04 20:33:17 i Allmänt, Hästar,

Dagen har verkligen gått i ett. Det började med att jag var påväg till idrotten en timma förtidigt(!) påväg ner vända jag hem och skulle bara vända och hoppa på min buss som min kompis skulle hoppa på två hållplatser tidigare. Typ tio minuter efter att bussen skulle kommit ringer min kompis och säger att bussen tydligen kört i diktet?! Great... efter en dryg halvtimma och många om och men kom tillslut en buss. Vi blev dock sena till badmintonen haha.
Sen var det lektioner till kvart i 4 (fast under ena lektionen kom rektorn in med bullar, + i kanten).
 
Efter skolan åkte jag med min kompis till hennes stall en bra bit bort. Jag ska nämligen passa hennes häst nu i en vecka, så jag var med och kollade vad som skulle göras, vad allt fanns och testade lilla Coppen. Jag som är van att rida min lilla dressyrponny fick mig en liten chock haha. En hopphäst efter Cardento som gått 130 var det lite annan ridning på kan man säga. Jag som dessutom inte ridit på en månad pg.a. Nobless varit halt (vilket förövrigt är mitt längsta riduppehåll på 7år) då kände jag mig lite ringrostig kan man säga haha. Men det blir nog bra efter några gånger, han blev ganska så trevlig i skritten och traven efter en liten stund (så länge som man inte satt ner i traven - då studsa man). Men det ska bli jättekul att få rida han mer, och väldigt lärorikt.
 
Imorgon är det först skola som gäller. Sedan förhoppningsvis hemhämtning av min lilla ponnyplutt. Jag ska även rida en ponny i stallet, ska bli jättekul. Ska se om mamma kan fota lite :) Påkvällen är det bio och mat med en kompis (hon som äger ponnyn jag ska rida). Så en kul dag att se framemot helt enkelt.
 
Nu ska jag strax krypa ner i soffan med dagens andra kanelbulle och se på säsongsstarten av världens bästa tv-serie, nämligen Revenge!
 
Min kompis och Coppen, 2010. <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela