blondehair.blogg.se

Pro Pud Lussekatt

Publicerad 2016-10-28 08:30:00 i Allmänt, Mat/Recept,

För några veckor sedan såg jag att den senaste Pro Pud smaken skulle vara Lussekatt. Jag gillar 3 utav de 6 smakerna som finns på marknadren (dock ska den frysas minst 2h innan så man får pudding konsistens). Direkt när den kom ut i butik såg jag recenssioner på både folk som älskade den och folk som inte fick i sig den. Jag hade med andra ord blandade förväntningar men hoppades att den skulle leverera. 

Det positiva med den var att den inte var för söt och att den då och då hade väldigt god saffransmak. Jag frös den bara 1,5h då jag inte ville ha den för frusen/glassaktig då jag inte tänkte det skulle passa med saffranssmak. 
Nackdelen var att den mestadels inte smakade någonting alls. En medel pudding helt enkel som hade varit mycket godare med mer smak. Det kan hända att jag köper den närmare jul, men då kommer jag få toppa den med något med smakrikt.
 
Mitt slutbetyg blir 3/5 på den iallafall! 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela