blondehair.blogg.se

Mary Kay Career Conference

Publicerad 2016-03-20 15:15:00 i Allmänt, Fristående hudvårdskonsult Mary Kay,

Igår spenderade jag stora delar av dagen på Clarion Post Hotel där jag och ca 600 andra fina kollegor och konsulter. Det var nämligen dags för Career Conferense i Mary Kay - anda. Jag har ju inte hunnit vara med på någon stor konferens innan då jag blev konsult i slutet av oktober (semenariet är i ju september). Det var en riktigt peppande dag och man blev så himla motiverad. Det var flera föreläsningar från Sales Directors osv som jobbat stenhård och lyckats. De mest imponerande var ju att höra våra nationals, när de står där i kavajer med swarovski och äkta diamanter. They are on top! Något som mer var inspirerande var att i princip alla SD var ju i 50-års åldern. Jag kände då att det inte var någon hets att man måste upp på toppen direkt, det tar tid. Men det går. En annan rolig grej var att de hade en random utlottning av några produkter. 5st av 600 vann det fina kittet och jag var en av dom. Snacka om slump. Just nu befinner jag mig i stallets "föreläsningssal" och visar lite produkter. Så taggad på att jobba och sälja!
Här kommer några citat/meningar/frågor som jag skrev upp under gårdagen som var väldigt bra och tankvärda enligt min åsikt.
 
If it doesn´t challenge you, it doesn´t change you!
 
Hitta vad som driver dig!
 
För detta mig närmare målet?
 
Ta råd från dom du vill byta plats med. 
 
Ett problem är en förklädd möjlighet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela