blondehair.blogg.se

Hemmagjord pyttipanna

Publicerad 2016-03-18 14:23:00 i Allmänt, Mat/Recept,

I tisdags gjorde vi pyttipanna till middag. Helst hade jag velat ha skinka med också men det var slut. Man hade kunnat ha i potatis i också men vi hade tyvärr ont om tid. Tyckte maten var lite väl salt, det var väl löken som gjorde det. Men svensk husmanskost brukar ju vara väldigt salt.
 
1. Vi stekte massa fläskfile, morötter, lök och persilja.
 
2. Givetvis ska man ha stekta ägg till pyttipanna.
 
3. Vi värmde frysta rödbetor i ugnen för rödbetor är givet till denna maträtten.

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2016-03-18 16:58:58

Vad kul att du ska bli friskförklarad vännen, men jag måste bara fråga om du känner dig frisk..?
Jag tycker du ser väldigt underviktig ut, och du äter väldigt begränsat (tänker fett, kolhydrater...). Menar inget illa utan är bara orolig!
Ta hand om dig!

Svar: Det känns jätteskönt! Ja, absolut har jag kvar vissa tankar fortfarande. Men jag äter det jag tycker om och jag äter mycket. Det som syns på bloggen är bara en bråkdel, äter 7 mål om dagen och mycket mer än det som rekommenderas för kvinnan. Senast i veckan fick jag en kommentar från en på jobbet som inte vet att jag varit sjuk att "du äter ju hela tiden", vilket jag gör. Tack för omtanken <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-19 18:00:24

Tycker tyvärr att dina matinlägg är ensidiga och triggande... Undviker kolhydrater osv, ser ut som "dietmat", inte friskt i min värld att bara äta sådant oavsett hur mycket...

Svar: Tråkigt att du tycker det, jag lägger upp max 1-2 lunch/middagsinlägg i veckan. Att jag sedan äter 7 mål om dagen är inget jag visar jämnt. Min lunch idag bestod exempelvis av lax och quinoa och min middag av sushi (med vitt ris såklart). Så var inte för snabb för att döma :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela