blondehair.blogg.se

5 lustiga stall tvång

Publicerad 2016-03-19 17:27:00 i Allmänt, Hästar,

Alla människor har sina små tix/tvång. I stallet har jag alltid haft lite små tvång som är komiska, när jag var som sjukast i min ätstörning ahde jag dock galna tvång (kunde känna på dörrhantaget typ 20 gånger, var tvungen att ta 3 pumptag tvål, skölja ansiktet över 20 gånger, kunde inte använda hudkräm, dricka vatten osv..).
Tänkte därför dela med mig av mina 5 smp tix/tvång i stallet. Har ni något tvång som sitter i ryggraden? ;)
 
* När jag gör krafthinkarna måste alltid handtaget vara på baksidan så inte Nobless namn täcks.
 
* Det måste också ligga lika många morotsbitar i varje krafthink. Det är dessutom viktigt att morotsbitarna i respektive hink är jämnstora så hon inte sätter i halsen haha.
 
* Jag måste alltid skritta fram och av henne minst 10 minuter. Detta är alltid någgot jag klockar. När jag skrittar fram är det på långa tyglar och när jag skrittar av gör jag det för hand.
 
* När jag lämnar Nobless i boxen/hagen för dagen måste jag alltid ge henne 3 pussar och säga en viss "hejdå-fras". Det är alltid pinsamt när någon följer mig till hagen eller liknande o jag måste söga det jättesnabbt o mumla haha. Mamma skrattar alltid lika mycket. 
 
* Alla höpåsar som staplas måste ha hennes namn till höger på påsen, de får inte vara vända åt fel håll haha. Rätt ska vara rätt.
 
Gammal bild från 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela